Vsakemu resnemu video snemalcu se bo zdaj v potihem nasmejalo, češ, da vidimo to neumnost od izjave, saj je s telefonom nemogoče konkurirati profesionalni video-produkcijski opremi. Včasih slišimo naročnike, da potrebujejo nekaj preprostega za posneti in lahko to opravimo kar s telefonom. Češ, da je naša profi oprema predraga. Video snemalci bi se križali in utemeljevali uporabo profesionalne kamere. Jaz pa pravim, da je možno posneti soliden video s telefonom. Le, da bo zame mnogo več dela pri pravilni osvetlitvi in soočenju z omejitvami telefona. Zato lahko argumentirano upravičim višjo ceno video produkcijske storitve. Naj razčlenim razloge:
Fiksna leča
Zaradi fiksne leče je nemogoče dobiti raznolike kote pri snemanju. Digitalni zoom na telefonu pa poskrbi le za lažje štetje kockic, ki se ob tem začnejo prikazovati. Za kompenzacijo bi bilo potrebno dokupiti posebne miniaturne leče za telefone, ki pa malce degradirajo kvaliteto slike. S priloženo lečo na telefonu prav tako ni mogoče doseči lepe globinske neostrine.
Majhen senzor
Majhen senzor je v redkih primerih priročen. V večini pa je zaradi majhnega senzorja vse na sliki ostro. Torej nobene globinske neostrine, razen, če se snema prst na roki od zelo blizu. Telefoni pa že tako niso sposobni narediti kvalitetnega videa zapisa (hiba v nadaljevanju) in tudi, če je vse v fokusu, je hkrati zelo neostro. S 4K telefoni se da to deloma odpraviti pri snemanju v štirikratni velikosti HD resolucije in zmanjševanju velikosti videa v HD za boljšo ostrino.
Okrnjen video zapis
Telefonom, nizkocenovnim kameram in tudi večina fotoaparatom je skupno, da snemajo v zelo stisnjeni obliki videa. Za boljšo predstavo: 1 minuta cDNG surovega videa profesionalne kamere zasede nekje 6000 MB prostora. S takim materialom lahko delamo skoraj karkoli v post-produkciji. Ista minuta telefonskega videa zasede 100 MB prostora. Matematično rečeno je to 60-krat slabša kvaliteta, kar pa se znatno pozna v post-produkciji. Delo še dodatno otežujejo kontrastne nerealne barve, ki pa jih je še toliko težje popravljati. Da je video kvaliteta za en drek, se najhitreje opazi pri dinamičnemu dogajanju v videu in pojavu kockic.
Veliko šuma
Telefoni so sinonim za šum. To so tista moteča raznobarvna zrna, ki se pojavijo že ob malce premalo osvetljeni sceni. Zato je potrebnega mnogo več vlaganja v primerne luči in razsvetlitev kadrov.
Omejen dinamični razpon senzorja
Če ste kdaj snemali s telefonom in imate stalne prežganine (preosvetljeni deli videa, ki so nepopravljivi) na posnetkih takoj, ko sonce le pogleda na Zemljino površino, potem je razlaga dinamičnega razpona lažja. Dinamični razpon senzorja je razmerje med najtemnejšim in najsvetlejšim delom, ki ga senzor še lahko prebere. Torej, če snemamo nekaj, kar je v senci in je v ozadju osvetljeno s soncem, ne bo pre-osvetljeno. Manjši kot je dinamični razpon, več dela je s pravilno osvetlitvijo oseb ali objektov v sceni. Telefoni imajo žal tako slabe senzorje, da je z njimi najbolje snemati le ob oblačnem vremenu.
Neprilagodljiv fokus
Vsi “pametni” telefoni, ki jih poznam imajo avtofokus. Avtofokus v video produkciji je kopanje luknje za krsto. Z nečim, kar ti omejuje možnost nastavitve fokusa, glede na situacijo, je skoraj nemogoče delati. Še bolj otežujejo delo telefoni, ki fokusa sploh ne ohranijo na izbranem/želenem objektu in ga stalno popravljajo. To je tako, kot bi pijanec držal kozarec v katerega točite pijačo – kozarec je težko zadeti, pijača pa je (običajno) razlita po tleh.
Nujno držalo za telefon
Telefoni so nekompatibilni z obstoječo produkcijsko opremo, ki je prvotno namenjena kameram/fotoaparatom. Nimajo niti vijaka za ploščico glav stativov. Za večino opreme bi bil telefon prelahek in bi ga bilo potrebno nekako obtežiti. Veliko prilagajanja za večino opreme torej.
Omejitve z baterijami
Poleg tega, da je veliko današnjih telefonov obsojenih na nezamenljivo baterijo (iPhone/LGG2… itd.), je težava tudi pri znatni porabi baterije pri snemanju videa. Delna rešitev je baterijski polnilec. Takih kvalitetnih polnilcev je potrebno imeti kar nekaj na zalogi.
Namen vsake (profesionalne) video produkcije ali snemalcev nasploh je, da ne snemamo zanič posnetkov, saj tako ne degradiramo svojega imena. Zato vam nihče od profesionalcev ne bo želel snemati s telefonom, razen, če mu ta posel ne predstavlja preživetja in mu je vseeno za vaše podjetje/storitev. Kot naročniku takih storitev vam verjetno ni vseeno.
Kar se pa tiče video posnetkov za lastne arhive in izven-podjetniške namene, imate z zgoraj napisanimi hibami mobilnega snemanja dovolj razlogov, da si omislite vsaj fotoaparat s premičnim lcd zaslončkom in kit lečo. Izredno zadovoljen sem bil s Canon 550D, ki je dobil že naslednika – 750D. Z osnovno lečo stane enako kot telefon v boljšem rangu. Če bi želeli kvalitetno snemati z obstoječim telefonom (za katerega ste že tako dali 500€+), bi potrebovali še vsaj dvakrat toliko vložka, da skompenzirate njegove hibe.
Pa vso srečo!
One thought on “Snemanje kvalitetnega videa s telefonom”