Članki

Dinamični razpon kamere v praksi

Da ni vsaka kamera enaka pove že dinamični razpon, ki ga premore senzor v kameri. V našem brezplačnem e-priročniku “10 rešitev pogostih napak v video produkciji” smo omenjali osnovne podatke o kameri, nismo pa imeli priložnosti v praksi prikazati, kaj dinamični razpon sploh je.

phone camera
Video izsek iz telefona LG G2.
Video izsek iz foto/video kamere Canon 5D Mark III
Video izsek iz foto/video kamere Canon 5D Mark III

Najlažje bo to razumeti, če primerjamo dinamični razpon med telefonom in boljšim fotoaparatom. Slednji imajo poleg dinamičnega razpona še nekaj prostora za lažje reševanje podtemnjenih in preosvetljenih delov fotografij. Zato je fotografija lahko velika tudi 20 megabajtov in več.

Na video področju je podobno, le da redke kamere snemajo v enakem zapisu, kot dela fotoaparat fotografije. Velika večina boljših kamer omogoča zapis videa v spranih barvah “flat picture profile“, kar omogoča lažje reševanje podtemnjenih in preosvetljenih delov slike, v posebnem procesu barvanja posnetkov pa se celotnemu posnetku dodaja še želene barve.

Mobilni telefoni, cenejši fotoaparati, potrošniške kamere in večina pol-profesionalnih kamer ne omogoča “flat” profilov in širokega dinamičnega razpona, kar onemogoči reševanje izgubljenih podatkov, hkrati pa tudi oteži barvne korekcije. Zato se take kamere ne uporablja za profesionalno rabo.

Kako se izogniti težavam slabega dinamičnega razpona? Najbolj optimalno je snemati v manj intenzivni sončni svetlobi ali z manj svetlimi lučmi in uporabljati odbojnike za do-osvetlitev objektov. V aparatu nastavimo določene možnosti na najmanjše vrednosti, ki vplivajo na razmerje med svetlim in temnim. V našem primeru imamo kontrast kar v minusu, medtem ko sta ostrina in saturacija na ničli.

foto-nastavitve

Konec koncev je vsaka kamera svojevrstna, zato je potrebno veliko raziskovanja. Osebno zelo veliko časa porabimo za raziskovanje novih aparatov, saj nam ni vseeno kaj uporabljamo. Vsaka kamera ima svoje dobre lastnosti in slabe, zato je pri profesionalni rabi potrebno poznati vse možne scenarije. Končnega naročnika ne zanima s kakšno kamero izdelamo izdelek, važen je končni izgled. Lahko bi večinoma snemali tudi s telefoni, saj omogočajo tako 4K kot tudi počasne posnetke, vendar bi bila končna kvaliteta zelo vprašljiva.

V kolikor vas več zanima na temo video snemanja, ste vabljeni na naše predavanje: Izdelava video posnetkov za začetnike.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja